I. AZ Pneu AutoSlalom CAROL LINE 27. február 2010

I. AZ Pneu AutoSlalom CAROL LINE 27. február 2010

Motokárová dráha v Trebaticiach bola vybraná ako ideálne miesto na otvorenie slalomárskej sezóny 2010. Dráha poskytuje potrebné zázemie pre usporiadanie takýchto pretekov. Je tam dostatok miest na parkovanie áut a ich prípravu na ostré jazdy ( prezúvanie na sliky, radenie sa na štart ...), divácky je atraktívna, pretože z viacerých miest je výborný výhľad na celú trať, v bufete varia teplé jedlá...

 Motokárová dráha v Trebaticiach bola vybraná ako ideálne miesto na otvorenie slalomárskej sezóny 2010. Dráha poskytuje potrebné zázemie pre usporiadanie takýchto pretekov. Je tam dostatok miest na parkovanie áut a ich prípravu na ostré jazdy ( prezúvanie na sliky, radenie sa na štart ...), divácky je atraktívna, pretože z viacerých miest je výborný výhľad na celú trať, v bufete varia teplé jedlá...

Dôležitým faktorom je počasie a to vyšlo na jednotku. Daždivo bolo len v noci z piatku na sobotu, mokrú trať rýchlo vysušilo celodenné slnko (mimoriadne nešťastný z počasia bol azda len dažďový špecialista Martin Šabík :-D). Systém pretekov je už taký zabehnutý, že aj samotných usporiadateľov prekvapilo, keď takmer deväťdesiatka jazdov mala o 15h30 ukončené svoje tréningové a 3 ostré jazdy. Dobrým nápadom sa ukázalo aj označenie jednotlivých katégóríí malou nálepkou na čelnom okne a tak radenie sa na štart prebiehalo velmi usporiadane a bez akýchkoľvek komplikácií.

 

Trať bola suchá ale studená, čo sme si mnohí prevereli, v olympijskej terminológii, odpichnutým riťbergerom :-) najmä v prvom vracáku. Sucho spôsobilo, že v absolútnom poradí sa velmi vysoko dostali borci s najsilnejšími autami z kategórie S4+2000. Dokázali preniesť výkon svojich áut na dráhu a využívali ju najmä na rovinkách a výjazdoch z vracákov. Svoje vlastné preteky si zajazdila dvojica Moravských matadorov J.Ušela a A. Červenka na ich tradičnej motokáre 205 GTI. Ich bezkonkurenčné krúženie po trati je fantastickou školou pre nás ostatných.

 

Zaujímavým súbojom sa predviedli už spomínaný borci z S4+2000. Prvého L. Čelína na BMW delilo od druhého K.Valigu na S3 len 48 stotín a tretieho J.Peřinu na Subaru od G. Gubániho na TTčku rozdelilo 67 stotín. Za hviezdu tejto kategórie sme zvolili Tomáša Pašmika na Focuse SVT kompresor. Tomáš si v jednej jazde odpojil ABS a jeho neskutočné pálenie gúm pri každom brzdení bolo sprevádzané obrovskými úsmevmi na tribúnach. Najviac prekvapený bol však Tomáš, ktorý ani netušil aké je to brzdiť bez ABS a ako rýchlo sa dajú zničiť 4 pneumatiky :DDD

 

V S3-2000 sa bojovalo o tretie miesto. Tento súboj vyšiel najlepšie M. Tichému na novom stroji. Jeho NIssan 100vka bol rýchlejší ako Focus M. Šabíka a Clio V. Okáliho. Ak Vás zaujíma, kto vyhral túto triedu, tak to bol Tonda Červenka pred svojim kolegom J. Ušelom.

 

Veľmi vyrovanané a početné pole priniesla trieda S-1600. Len drobné chybičky rozdelili túto triedu, najmä od tretej L. Červenkovej až po Lukáša Viciana na 11. meiste. Rozdiely medzi jednotlivými jazdcami boli minimálne. Druhé miesto si vyjazdil M.Pikus na Honde a prvé M. Čambal na Saxe.

Tradičným účastníkom slalomov je Rasťo Šimon a svoje skúsenosti pretavil do prvého miesta v triede S-1400 na tradičnej fiatke. Vašo Faltus na netradičnom Sirione s automatom bol rýchlejší ako tretí J. Kóssi na Civicu.

 Trebatice dopadli na výbornú. Možno za to môže aj trojmesačná pauza a nedočkavosť slalomárskej komunity. Možno to bolo príjmným slnečným počasím, suchou traťou či bezproblémovým priebehom. Neodškriepitelným faktom však zostáva množstvo usmievavých tvárí a debatné krúžky pri autách. Tém na rozprávanie po zimnej prestávke bolo mnoho a pokračovanie príbehov si dopovieme na novej trati v areáli Agrokomplexu v Nitre 20. marca.