Jeseň 2009

Jeseň 2009

Poslednú tretinu vrchárskej sezóny KW Berg trophy odštartovali prázdninové preteky vo Vrbne pod Pradědem v polovici augusta. Nie príliš atraktívna trať prešla veľkou zmenou. Nový asfalt a zvodidlá na väčšine nebezpečných miest boli pozitívnym prvkom, už spolu s tradične výbornou organizáciou okolo pána Plevu. Otec a syn Ázsothovi, vybojovali pre CAR ZONE RACING TEAM zhodne po druhé miesta v katégóriach S1600 a S1400.

 

Laudon 2009 nasledoval po dvojtýždňovej prestávke. Na tejto 4000m dlhej trati rýchle pasáže striedali technické vracáky, ale sychravé počasie najmä v sobotu spôsobilo viac ťažkostí, než je obvyklé. Po zrušení druhého tréningu sa začalo na ostro na mokrej trati. Jej úskalia a neprispôsobenie rýchlosti stavu vozovky (ako by to nazvali príslušníci policajného zboru) spôsobili pomerne veľkú „poruchu“ karosérie nášho Láďu Ázsotha. Jeho zelený Citroen Saxo napísal poslednú kapitolu svojho veľmi úspešného života na kopcoch tohto seriálu. Jazdec má našťastie tuhší korienok ako jeho auto. S ťažkými podmienkami sa výborne vysporiadal Roland Sikhart a jeho druhé miesto bolo dôvodom na malú oslavu.

Spojenie Majstrovstiev Českej Republiky a KWBT bolo lákadlom pre divákov v Divákoch. Táto obec na Morave je v seriáli KWBT od roku 2006 a český majstrák tam mal premiéru. Diváky majú zložitý charakter trate a nájsť správny spôsob, ako na tejto trati pretekať je záhadou pre mnohých jazdcov. Diváky nezostali nič dlžné svojej „zlej“ povesti. Príliš veľké množstvo nehôd ochudobňovali štartové pole každou jazdou. Dobrou správou bol návrat L. Ázsotha po ťažkej nehode v Laudone s nových Saxom.

Záver sezóny na Ostrej Lúke nám spríjemnilo krásne počasie. Ostrú Lúku mali v kalendári ako svoj posledný podnik aj účastníci Slovenského majstráku. Sobotné prieťahy a celkový postoj organizačného teamu k jazdcom KWBT boli čiernou machuľou týchto pretekov. Náš team potešilo tretie miesto Mikiho Čambala v silnej kategórii E1 1600 a tretie miesto L. Ázsotha v S1600. V nedeľu program pretekov nič výraznejšie nenarušilo a tak sa jazdci mohli sústrediť na posledné jazdy v sezóne 2009, v ktorých sa rozhodovalo o Majstroch Slovenska a Majstroch Strednej Európy.