Sezóna 2012 Le Seria

Sezóna 2012 Le Seria

Le séria 2012

Našou prioritou pre rok 2012 sa stala Le Séria. Dôvod prečo sme si zvolili práve túto sériu? Je to časovo najmenej náročné závodenie, kde sa asi najviac dá zajazdiť. Už pohľad na kalendár naznačoval cca 4500 ostrých km! Posúďte sami:

7.4. 12 hod. Le Brno
27.6. 16 hod. Le Slovakiaring
22.8. 6 hod. Le Most
22.10. 12 hod. Le Brno

Le séria 2012

Našou prioritou pre rok 2012 sa stala Le Séria. Dôvod prečo sme si zvolili práve túto sériu? Je to časovo najmenej náročné závodenie, kde sa asi najviac dá zajazdiť. Už pohľad na kalendár naznačoval cca 4500 ostrých km! Posúďte sami:

7.4. 12 hod. Le Brno
27.6. 16 hod. Le Slovakiaring
22.8. 6 hod. Le Most
22.10. 12 hod. Le Brno


Auto
Pri pohľade na kalendár nám bolo jasné, že náš Swift by toto len veľmi ťažko vydržal.
Vedeli sme, že chceme ostať v triede do 2000 ccm, preto sme hľadali správne auto, ktoré pri minime úprav by bolo konkurencieschopné a vydržalo by celú sezónu.
Voľba padla na Renault Clio RS. Po krátkom hľadaní sme našli ročné auto s málo km. Po odstrojení auta sme v prvom kole vybavili auto bezpečnostným rámom, športovou sedačkou a bezpečnostným pásom, hasiacim prístrojom, odpojovačom. V druhej etape sme vymenili podvozok za závodný dvojcestný podvozok od firmy KW, keramickú lamelu, pancierový rozvod brzdovej kvapaliny, nainštalovali sme dodatočné chladenie prevodového oleja a vymenili sme brzdové dosky za závodné od Ferodo.

Team
Celkovú úpravu auta dozoroval náš šéfmechanik Jaro, nápomocou mu bol Majo s Markom. O náš komfort na pretekoch sa stará Lívia. O fotky - ako vždy - sa stará Lukáš.

 

7.4. 12 hod. Le Brno

Budíček na hoteli o 5:00 a presun na Masarykov okruh. Rozprava a losovanie postavenia na štarte, otvorenie pit line a zahrievacie kolo. Štart o 8:00 bol pri 0 °C. Z celkového počtu 15 áut bolo v našej triede 7. Prvú rundu úspešne rozbehol Paťo Nemec, po cca 1,5 hodine nám signalizoval výmenu. Ervin Cséfalvay už oblečený netrpezlivo čakal na chvíľu, keď absolvuje svoju pretekársku premiéru. Po 90 minutách bezproblémového krúženia prišiel do depa na striedanie. Ja - Roland Sikhart som zasadol do auta a pokračoval som k benzinke na tankovanie, tento rituál sme absolvovali pri každom striedaní, a pri každej druhej runde sme menili predné gumy. Pomaly sa nám odrátaval čas, už sme sa zorientovali aj ohľadom konkurencie, veľmi rýchle a spoľahlivé budú 2 polské ex cupove clio, v ktorých sa striedajú dve partie britov. Extrémne rýchli ale menej spoľahliví sú ďalší naši konkurenti a to Opel Kadet GSI, ktorý je už stabilným účastníkom Le série a tak isto aj nádherný TypR rovnomenného českého teamu. Dve Lupá sú viditeľne pomalšie ale o to spoľahlivejšie, čo je nemenej dôležitý faktor vo vytrvalostných pretekoch. Po 10 hodinách sme si držali pohodlné 3 miesto. Pri dokončovaní svojej rundy nám Ervin avizoval problém so spojkou. Preraďovanie išlo veľmi ťažko čo následne potvrdzoval aj Paťo. Ku koncu každé preradenie rýchlosti znamenalo 3x zmačknúť spojku. Spomalenie o cca 5sekúnd znamenalo že sa Kumiegovci s pomalším poľským Clio k nám nebezpečne priblížili. Pri pokuse odvzdušniť spojku sme stratili cca 5 minút, ktoré znamenali pokles na 4 miesto. Paťov heroický výkon v poslednej runde bol obdivuhodný, ľavú nohu mal ako kulturistický reprezentant v súťažnej forme. Úderom 20-tej hodiny sme si šťastní užili šachovnicu. Po rozobratí v dielni sme zistili, že sériová lamela sa pri každom preradení troška prekĺzla a trenie znamenalo prehriatie pätiek prítlačného taniera. Tie klesli cca o 1,5 cm a tým sa muselo hydraulické ložisko viac napumpovať. Túto slabosť auta sme eliminovali keramickou lamelou a dochladzovaním obalu spojky. Napriek malej nepríjemnosti považujeme náš vstup do sezóny na 4. mieste za úspešný. Čaká nás najväčšia výzva sezóny – 16 hodín na Slovakiaringu.

12. hod = 10 ks semislick Toyo, cca 500 litrov benzínu , 2 sady brzdových dosiek vpredu.


27.6. 16 hod. Le Slovakiaring

Výzva ako hrom. Cieľ? Jediný! Vidieť cieľ! Po extrémnych teplotách, ktoré týždeň pred pretekom sužovali žitný ostrov hlásili meteorológovia ochladenie....teda závodných 25 °C. Našťastie predpoveď vyšla. Prípravy sme nepodcenili , už v pôvodnej zostave, kde za Braňa Bučka v Brne zaskakoval Patrik Nemec. Akurát sme sa rozhodli pribrať ešte jedného člena posádky. Dohoda s Vladom Jánošíkom bola celkom rýchla, cca 15 minút s Cliom na ringu a Vlado bol rozhodnutý -).
Keďže to boli preteky na domácom okruhu a veľa kamarátov nám avizovalo návštevu, tak sme zriadili pod stanom malé občerstvovacie miesto, ktoré mala celý deň na starosti naša Lívia.
Utorok po obede presun na ring, potrebné preberačky a všetko okolo formalít. Potom úžasná večera z grilu o ktorú sa postarala Lívia, pár pív a veľké očakávanie. Ešte sme sledovali test umelého osvetlenia traťovákov a skúšku svetelnej signalizácie.
Prebudili sme sa do krásneho rána, rýchla káva, rozprava a príprava na štart o 8:00.
Účasť mizerná ledva 14 áut, a to po nočnej výmene motora na Radicale na poslednú chvíľu dorazili aj maxáci. Ako už býva zvykom najväčšia konkurencia bola v našej triede. Klasická zostava : My , 2x Clio ala Kumiega, Opel GSI, TypR, a občasný účastník chalani s Ford Puma. Ale poďme k pretekom, prvá Braňová runda prebehla bez problémov, striedanie a tankovanie bolo pre Vlada novou skúsenosťou. Po cca 90 minutách nám Vlado signalizoval problém, defekt ktorý našťastie neznamenal veľkú stratu. Ervin sadol do auta a hneď v prvom kole sa vybral na malý výlet do škarpy, zaujímavosťou preteku bolo, že toto bol jediný dôvod na výjazd safety car na trať. Následná kontrola v depe a mohol pokračovať ďalej. Keďže toto bola posledná komplikácia dňa, tak sme o polnoci videli šachovnicu na 3 mieste za poľským Cliom a dnes neprekonateľným Kadetom . Absolvovali sme 316 kôl zodrali 14 ks pneu a 2 sady dosiek. Čo je úplná bomba - nedolievali sme ani kvapku oleja do motora, stačilo len kontrolovať. Kombinácia Clio RS a Motul 20w60 je super (všetky náplne v Clio sú Motul). Tento deň pre nás skončil až nad ránom keď už nad žitným ostrovom svitalo. My sme zaspávali unavení ale šťastní s odhodlaním, že ďalšou našou výzvou bude avizovaná budúcoročná 24 hodinovka.

Po polovičke sezóny sme celkovo na piatom mieste, paradoxne sme raz boli tretí a raz štvrtý -). Na konte máme 21bodov a na priebežne prvého strácame 5 bodov. Druhá časť sezóny bude ešte veľmi zaujímavá.